Jak vznikl Supply Single Edge

„Jak vás tohle napadlo?“ „Proč navrhovat holicí strojek?“ Dostáváme tyto otázky POŘÁD. Patrick s Jennifer, zakladatelé Supply – výrobce holicího strojku Single Edge – ti proto poví, jak to celé bylo.

Roadtrip po jihozápadu

Všechno to začalo v roce 2013. Do té doby jsme vždy všechno plánovali do nejmenších detailů. Jediným problémem bylo, že naše plány nevycházely tak, jak jsme si představovali. Osm let snahy postoupit v korporátu výše nikam nevedlo. Tři roky jsme se s Jennifer snažili neúspěšně založit rodinu. Prošli jsme rukama nespočtu lékařů, podstoupili operace a užívali léky – a nic z toho nezabíralo. Patrick zrovna získal MBA titul ze strategie a podnikání a nemohl se dočkat založení vlastního byznysu.

Vzali jsme si proto několik týdnů volna. Potřebovali jsme nabrat energii a promyslet naše plány do budoucna. A k tomu nám měl pomoci road trip. V plánu bylo začít návštěvou našich kamarádů Briana a Natálie v San Diegu. Než dojedeme do San Francisca, budeme vědět co a jak. Snad.

V průběhu víkendu v San Diegu si Brian s Patrickem několikrát stěžovali, že se online nedá sehnat kvalitní péče pro muže a vůbec nebyli spokojení se svými holicími rituály. Než víkend skončil, zrodil se nápad na webové stránky s recenzemi holicích strojků. Do té doby neexistovalo místo, kde by se daly porovnávat žiletky a jejich ceny. Naše Razorpedia to změnila.

Po prvním oholení bylo rozhodnuto

Když Brian s Patrickem začali budovat web, potřebovali jsme recenze holicích strojků – hodně recenzí. Poštou začaly přicházet balíčky plné strojků k otestování: dvoubřité, pětibřité, rovné, s dvojím zahnutím, s oboustrannou hlavicí, prostě všechny, co tě napadnou. Všechny slibovaly nejlepší oholení v životě. Některé byly o dost lepší než jiné. 

Během 18 měsíců se Razorpedia rozrostla a stala se druhým zobrazovaným odkazem při googlení recenzí holicích strojků. SEO, ze kterého jsme doteď paf. Dál jsme pokračovali s průzkumem trhu holicích strojků a jednoho dne jsme narazili na vintage vysouvací holicí strojek Schick. 

Stačilo jedno oholení a bylo rozhodnuto. Bylo to zdaleka nejlepší oholení v našem životě. Byl tu však jeden problém. Neexistovalo místo, kde by bylo možné koupit nový vysouvací holicí strojek či něco podobného v moderním hávu. Všechny velké společnosti přestaly vyrábět vysouvací strojky v 80. a 90. letech kvůli nástupu mnohem více výdělečných vícebřitých holicích strojků. Náš Schick jsme museli koupit od zarytého fanouška mokrého holení na eBayi. V této chvíli se zrodil nápad na Supply a vznikl holicí strojek Single Edge.

První výzva před námi

Patrick využil svých znalostí, které získal při svém inženýrském studiu. S pomocí CAD softwaru a 3D tiskárny začal vyvíjet prototypy Single Edge. Při zaměstnání na plný úvazek v letectví trávil noci a většinu víkendů vytvářením návrhu holicího strojku. Pokračoval ve výzkumu a analýze vlastností holicího strojku, který oholí dokonale. Zkoušel nekonečno úhlů, holil se obrovským množstvím prototypů a upravoval návrhy designu o milimetry, aby dosáhl nejlepšího výsledku.

V té chvíli jsme se také shodli, že je vhodná doba na prodej Razorpedie. Patrick potřeboval věnovat všechen čas na konstruování Single Edge. S nadějí na vybudování nového byznysu jsme prodali ten starý.

Na jaře 2015 jsme zaznamenali první úspěch. Holicí strojek, který holil skvěle, možná i líp než ten původní vysouvací. Produkt jsme měli a před námi byla skutečná výzva: vybudování opravdového a provozuschopného byznysu.

Naše firma vykazovala známky života, ale nezjistili bychom, zda má šanci růst, pokud bychom se jí nevěnovali na plný úvazek. Rok a půl po představení prvního produktu jsme stále nebyli v zisku. Věděli jsme ale, že to můžeme někam dotáhnout, pokud na tom zapracujeme a věnujeme naší firmě více času.

A tak jsme se rozhodli do toho skočit naplno. Uvědomili jsme si, že všechny ty překážky, kterým jsme čelili, jsou vlastně znamení. Znamení, že to je teď nebo nikdy. Nešlo nám založit rodinu, byli jsme otrávení z našich zaměstnání a někde hluboko jsme věděli, že Supply musí existovat. Proč tomu teda nedat všechno?

Strávili jsme dlouhé noci nad každým detailem byznysu. Patrick se naučil kódovat a předělal naše webovky (dvakrát). Přepracovali jsme naše produkty, aby byly ještě lepší. Naučili jsme se, jak na sociální média, jak ovládat fotoaparát, nadřeli se u každotýdenního newsletteru o procesu ze zákulisí a zastupovali jsme zákaznický servis v jakoukoli denní i noční hodinu.

Aby vydržel na celý život

V létě 2015 jsme rozjeli naši první kickstarterovou kampaň s holicím strojkem Single Edge. Připravit celou kampaň nám trvalo 12 dnů – natáčení, úprava, nastavení parametrů, všechno doma ve dvou lidech. No a pak nám naši fandové vyrazili dech, když se vybralo víc než 250 tisíc dolarů (cca 6 milionů Kč) během 45 dnů. Potřebovali jsme každý cent, abysme mohli financovat první objednávky (výroba prototypu prostě není levná) a přeměnit sen o Supply v realitu. 

Naše kampaň skončila, my měli dostatek financí a vše bylo oficiální: naše startupová cesta začala. Vrhli jsme se do toho po hlavě. Nakopli jsme výrobu, pronajali (a pak opustili) místní výrobní halu. Každému, komu jsme mohli, jsme povídali o naší společnosti a našich produktech, dočkali jsme se zájmu tisku. Naskočili jsme na vánoční trh a připravili doplňkové produkty k holicímu strojku. Zaměstnali jsme vlastní rodinu, aby nám pomohla s balením balíčků a objednávek.

Budovali jsme Supply po nocích a o víkendech a věděli jsme, proč to děláme. Navrhli jsme Single Edge tak, aby byl krásný a praktický, kvalitní a výkonný. Aby vydržel celý život a aby vyřešil každodenní problémy všech mužů s poraněním a podrážděním při holení.

Naše plány nakonec vyšly

S holicím strojkem Single Edge nám to vyšlo. A změnilo se toho mnohem víc. Jsme neuvěřitelně šťastní z přivítání nejnovějšího člena týmu mezi námi – díky úžasným schopnostem lékařů (došlo nám, že odchod ze zaměstnání je dokonalá chvíle na IVF léčbu).

Skvělý Tim Ferriss kdysi řekl: „To, čeho se nejvíce bojíme, je to, co musíme udělat ze všeho nejvíc.” Zjistili jsme, že to je naprostá pravda. Náš plán je dělat spoustu dalších věcí, které nás děsí.

 Doufáme, že zkusíš to samé. Věř nám, stojí to za to.